Die keer dat restverwerking niet helemaal goed ging. Blooper-tijd!


Restverwerking, dat brengt soms rare ideeรซn naar boven.
Moet wel, wegens niet genoeg stof om iets anders te maken.
In dit geval botste ik op een lap namaakpels.
De kwaliteit zo goed dat de binnenkant aanvoelt als sweater.
Aha!
Misschien kon ik er gewoon zo'n heerlijk zachte sweater van maken!

Een uur later lag mijn ganse huis vol haren en pluis…
en had ik een trui waar mijn kinderen spontaan de slappe lach van kregen.
Wij hopen dat we ergens carnaval kunnen vieren dit jaar.
Nog een bot van een mammoet erbij en klaar.
๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ

 Ze draagt hem nu op koude avonden. En dan gaan wij tegen haar leunen. 
Ik had er misschien beter een kussen van gemaakt?
๐Ÿ˜ณ


Die trui, hier?
Gewoon om eens te laten zien dat het hier niet altijd rozengeur en maneschijn is.
En dat sommige projecten helemaal de mist in gaan.


We liggen er alvast niet van wakker.
Wat was jouw laatste blooper?





Reacties

  1. Mijn bloopers worden meestal geen afgewerkte stukken ๐Ÿ˜‚, maar legendarisch is alvast de bloes waarbij ik met de overlock in het voorpand zat en toen dat euvel opgelost was met enkele patches, ging ik volledig de mist in bij het naaien van de polsboorden ... aan de knoopsgaten en de kraag waagde ik me zelfs niet ๐Ÿ˜†

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kussen zou inderdaad wel zalig geweest zijn! :)
    Ehm, mijn laatste blooper moet het ondersteboven knippen van de SYAS lightbulbs geweest zijn. Maar ik was daar niet de enige, zag ik zo op het www. En ja, ik heb de trui toch gewoon afgewerkt hoor. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik knipte gisteren nog de zakjes uit aan een cisse broek. Alleen knipte ik niet bovenaan aan de zijkant, waar zakken doorgaans horen te zitten, maar onderaan aan de broekspijp.
    Je doet me alleszins schateren met jouw blooper.
    En nee, het marcheert niet altijd even goed als dat het idee in ons hoofd zit, maar het is wel zo dat we onszelf verbeteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. keigrappig maar lekker warm
    Ik de I can hide even better - versie 1 tjonge veel te groot.
    versie 2 mooier, zachter en beter.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk knuffelig uit! ๐Ÿ˜Š

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohja, hier ook wel eens wat bloopers hoor ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie weet komt haartrui nog van pas als ze een ‘borstvalling’ heeft....
    Mijn grootste blunder was toen ik zo fier was op een t-shirt, maar achteraf pas zag dat alle vogeltjes van hun stokje vielen......vogeltjes liggen hier nog ergens te wachten op een mini uitgave, maar dan wel op hun stokje...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Iets speciaals ๐Ÿ˜‰
    Idd een kussen zou wel tof zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. flintstones thema voor carnaval !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind deze de naam 'blooper' niet waardig! 'Trendsetter' zou beter zijn: volgende winter loopt vast iedereen met zo'n oversized dierenvacht rond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En die foto's zijn weer geweldig. (misschien ook daarom dat ik de blooper niet zie, en is het rechtstaand een ander gezicht?) In elk geval: wat ben jij een topper!

      Verwijderen
    2. het is een NO Go, staand of liggend. hihi

      Verwijderen
  11. Annelies Diels20 november, 2017

    ziet er nochtans superleuk en zalig om te dragen uit! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik maakte in een avond een hemdje voor mijn zoontje en gebruikte gewoon andere stof dan aanbevolen bij het patroon. Ik had natuurlijk ook niks nagemeten. Mijn zoontje vond hem super dus het moest meteen aan! Dubbel van de lach lagen we toen zijn oren er bijna vanaf gingen omdat zijn hoofd er niet door kon! Ja mijn zoontje lacht dan i.p.v. auw te roepen :). Uiteindelijk was het ook een beetje aan de korte kant en nogal een strak model. Ofwel, gewoon een maat te klein maar het stofje was zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zonde! Te klein blijft te klein, te groot, daar groeien ze in :-)

      Verwijderen
  13. Hartje voor de voorlaatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een al wat oudere blooper.... (ik kan het trouwens nog steeds niet). Ondergetekende ging een aantal jaar geleden ‘marcellekes’ maken voor de zonen. Die met die overlappende halsboord, ooooh zo mooi uitgelegd door Oon! Na meerdere keren herwerken van de hals, werd het uiteindelijk een misbaksel dat nog net groot genoeg was om de pop van de dochter te laten inpassen๐Ÿคฃ. Het restant lap tricot ligt er nog steeds en geraakt nooit meer versneden (wegens ‘slechte herinneringen ‘).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh my, ik krijg er ook enigszins de slappe lach van ;)
    Maar hรฉ, een maaksel dat zoveel plezier oproept, met zo'n mooie foto's erbij, daar kan ik niet tegenop -- laatste blooper hier; een trui waar ik maar liefst twee meter breisel tegenaan gooide en waar de lap rond mijn lijf gedrapeerd stukken mooier was dan het afgewerkte stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Merci voor mijn glimlach van de avond! Ik vind het nog iets hebben, maar live zal je weg een punt hebben vermoed ik. Warme beelden en warme knuffels vast!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!