Zwart, goud, bling bling en plooien… klaar voor eindejaarsfeesten!

Nog 41 dagen en dan vieren we Kerstmis.
Dat wil ook zeggen dat we de boom en lichtjes uithalen en van ons "zen-huis" even een "minder zen" huis maken. Bring on glitter and gold.
Bij feesten horen natuurlijk feest-outfits en die maken we UITERAARD zelf.

Voor Emma ben ik al klaar.
Ik naaide een rokje van plisséstof van Lotte Martens.
Ik ben niet aan mijn plissé-proefstuk toe,
maar deze… Wauw!
Ik knipte de strook voor de rok op maat en moest niet eens omzomen!
Dat rafelt dus niet. Wat een gerief.






De zijnaad van de rok stikte ik met een Engelse naad.
Ik vond deze prent op Pinterest:
Ik stikte de zijnaden dicht op de goede kant van de stof, knipte dat bij en vouwde over naar de foute stofkant en stikte nog eens door. Het voordeel is hierbij dat je nergens slordige naden hebt.


De boorden werkte ik af met de fijne tricotbanden van Veritas.
Zalige combinatie!
De boorden stik ik op de rok met een overlocksteek.

Ik maakte uit soepele tricot met een beetje glans een Emmatrui.
De reep die ik wegknipte voor de rok gebruikte ik hier als kraag.
Ik heb lang getwijfeld. Mijn eerste plan was om die aan de mouwen te gebruiken,
maar het draagcomfort speelde mee in mijn keuze.


Emma vindt het allemaal geweldig.
De kraag naaide ik vast aan de binnenkant van de hals.
Ik flapte die dan naar buiten en verwerkte een elastiek in de naad. 






Wist je dat Lotte gewoon een Vlaamse ondernemer is die in haar atelier met de hand alle stoffen bedrukt? Wist je dat ze die dan wereldwijd verkoopt? Wist je dat ze van haar droom haar beroep kon maken? Wist je dat ik zo trots ben op dat talent van eigen bodem?




Reacties

  1. Wat een prachtige outfit voor Emma! Die plissé valt, of misschien eerder ‘staat’, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wist je dat ik megahard fan ben van deze outfit? Ja, dat wist je. Maar toch nog eens: wauw wauw wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n heerlijk feestelijke outfit Griet! Heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar zo ongelooflijk schoon zeg! Die stoffen zijn hemels mooi, maar jij doet ze vervolgens ook alle eer aan met deze creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel heel mooi, en ik ben super fan van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal feestproof zeg, zeg dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Zij kan alvast stralen met de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klaar om te feesten. . Inderdaad 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent goed op tijd met je feestoutfit! Staat haar geweldig feestelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Griet,
    op IG al laten weten : dit is superknap!
    Ik wil graag zelf aan de slag gaan: de boord, zet je die al rekkend op de plisé? Zou dat ook lukken met de overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Els, ik heb de plisse eerst gerimpeld. Zo was hij ongeveer zo groot als de elastiek. De elastiek naaide ik met de overlocksteek aan de rok. Daarna de rimpeldraad weg getrokken. x

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!